آخرين بروزرساني چهارشنبه ۱۷ مهر ۹۸

دکتر طیب‌نیا: در بنیاد آلاء با قطع همکاری سازمانی، تعامل و همکاری‌ها قطع نمی‌شود

به گزارش روابط عمومی بنیاد آلاء، دکتر محمد صالح طیب‌نیا در آیین تقدیر از زحمات آقای هادی نباتی‌نژاد مدیر پیشین روابط عمومی بنیاد خیریه راهبری آلاء که با حضور حجت‌الاسلام علی ملانوری قائم‌مقام مدیرعامل بنیاد آلاء در حوزه خیرماندگار، دکتر حسن ابوالقاسمی رئیس مرکز پیشگیری و کنترل سرطان آلاء، داود نیکی مدیر مرکز پیشگیری و کنترل سرطان آلاء، علیرضا طاووسی مدیر اداری و سرمایه های انسانی بنیاد آلاء  و جمعی از کارکنان بنیاد آلاء دفتر تهران برگزار شد، بابیان این‌که جایگاه و نقش روابط عمومی در سازمان‌ها یکی از معضلات اساسی غالب سازمان‌ها در کشور است، بیان داشت: جایگاه و نقش روابط عمومی در غالب سازمان‌ها و نمادها در کشور چه در میان مدیران و کارکنان سازمان و چه در میان مخاطبان سازمان مشخص و روشن نیست و همین امر موجب شده است تا روابط عمومی به جایگاه حقیقی خود دست پیدا نکند.

طیب‌نیا در ادامه بابیان این‌که چهار رویکرد در حوزه روابط عمومی مطرح است، تصریح کرد: رویکرد اول روابط عمومی را بلندگو و تریبون مدیر سازمان می‌داند و توجیه‌کننده عملکرد مدیر سازمان، رویکرد دوم روابط عمومی را تریبون سازمان می‌داند و هدف آن را وجاهت بخشیدن به سازمان می‌داند، رویکرد سوم جلب رضایت مشتریان و مشتری مداری به‌جای سازمان مداری را مطرح می‌کند که بنگاه‌های اقتصادی با این رویکرد به حوزه روابط عمومی نگاه می‌کنند و رویکرد چهارم به مسئله حق مداری می‌پردازد و می‌گویند هدف رضایت مشتری نیست بلکه مسئله مصلحت مشتری و اخلاق‌مداری است (این کالا و یا خدمت برای این مشتری فایده دارد یا خیر).

وی افزود: هرچند حوزه روابط عمومی در بسیاری از سازمان‌ها و نمادها مشخص نیست اما روابط عمومی در خیریه‌ها و مؤسسات مردم‌نهاد با پیچیدگی بیشتری مواجه است چراکه فعالیت این دست از مؤسسات با تعاملات اجتماعی گره‌خورده است و شما در مؤسسات خیریه با دو گروه متفاوت مواجه هستید، گروهی که پول می‌دهد و از خدمت استفاده نمی‌کند و گروه دیگر که خدمت دریافت می‌کند اما پولی برای آن پرداخت نمی‌کند و کسب رضایت این دو بسیار سخت است.

طیب نیا بیان داشت: جذب مشارکت، جذب نیروی داوطلب و فعالیت‌های تبلیغاتی ازجمله بخش‌های چالش‌انگیز در حوزه روابط عمومی سازمان‌های مردم‌نهاد است.

وی در ادامه با اشاره به این‌که حوزه روابط عمومی در بنیاد یکی از حوزه‌های پر تغییر و تحول در بنیاد بوده است، تصریح کرد: دعوت از آقای نباتی‌نژاد به‌واسطه سوابق و عملکرد ایشان در حوزه روابط عمومی شهرداری اصفهان و دیگر فعالیت‌های فرهنگی وی در سطح شهر اصفهان انجام شد و فعالیت‌های خوبی نیز توسط ایشان در بنیاد آغاز و اجرایی شد.

مدیرعامل بنیاد خیریه راهبری آلاء در ادامه افزود: هرچند ارتباط سازمانی مجموعه ما با ایشان به‌عنوان نیروی سازمانی قطع شده است اما تعامل و همکاریمان قطع نشده است و ما همواره از تجربیات، اشراف و شناختی ایشان از حوزه روابط عمومی بهره‌مند خواهیم شد.

* اتفاقات و رویدادهای بسیار خوبی در تمامی ارکان و بخش‌های بنیاد آلاء در حال انجام است

همچنین هادی نباتی‌نژاد نیز در این آیین بابیان این‌که اگر اتفاق خوبی در دوران حضورم در بنیاد رخ داد به خاطر همدلی و تلاش‌های همه کارکنان و مدیران بنیاد بوده است، بیان داشت: بیش از ۱۳ سال است که در سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف در حوزه روابط عمومی در حال فعالیت و تجربه‌اندوزی هستم.

وی افزود: بنیاد آلاء در حوزه روابط عمومی با یک خلع جدی مواجه است چراکه اتفاقات و رویدادهای بسیار خوبی در تمامی ارکان و بخش‌های بنیاد آلاء در حال انجام است اما این اتفاقات به‌طور شایسته معرفی نمی‌شوند.

نباتی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که لازم است بنیاد آلاء با جابه‌جایی برخی از اولویت‌ها به‌طورجدی وارد حوزه ارتباطی و رسانه‌ای شود، بیان داشت: فعالیت در حوزه ارتباطی و رسانه‌ای یک سرمایه‌گذاری بلندمدت برای بنیاد آلاء است.

مدیر روابط عمومی بسیج صدا و سیما در پایان با اشاره به این که هر زمان لازم باشد با توجه به علاقه شخصی که به بنیاد آلاء و حوزه روابط عمومی دارم در خدمت دوستان خواهم بود، تصریح کرد: نیاز است بنیاد آلاء با یک برنامه‌ریزی دقیق یک حرکت تحولی را در حوزه رسانه و ارتباطات مردمی برنامه‌ریزی کند.

در پایان این آیین با اهدا نشان آلاء و هدایایی از جناب آقای نباتی‌نژاد به خاطر خدمات ایشان در زمان تصدی مسئولیت مدیر روابط عمومی بنیاد آلاء، تقدیر و تشکر شد.

 

 

 

نظرات[ ۰ ] | موضوع: اخبار, اخبار مهم, اخبار ويژه | | | |


نظر بدهید

نام *
پست الکترونیک *
وب سایت

کلیه حقوق متعلق است به بنیاد خیریه آلاء
دفتر مرکزی: ایران- اصفهان-خیابان آیت الله غفاری- کوچه ی آیت الله سعیدی -بنیاد خیریه راهبری آلاء
کد پستی :8197113765 تلفن تماس 35522006-۳۱-۹۸+ فکس: 35522010-۳۱-۹۸+
دفتر تهران: ایران- تهران- بزرگراه جلال آل احمد به سمت غرب - بعد از پل نصر(گیشا) پلاک 139
کد پستی: 1446667451تلفن تماس : 86015321-۲۱-۰۰۹۸ فکس: 88258900-۲۱-۰۰۹۸
پست الکترونیک : info@ala.org.ir