آخرين بروزرساني سه‌شنبه 09 آذر 1395

معرفی واحد آموزش و تعالی سرمایه های انسانی بنیاد آلاء

learning

اهميت سرمایه های انسانی در هر سازمان نسبت به ساير منابع و سرمایه های دیگر بر کسی پوشيده نيست و يکی از راه های توجه و به روز کردن اين سرمایه ها، پرداختن به امر آموزش می باشد.كاركنان آموزش ديده نسبت به كاركنان آموزش نديده به تغييرات سازماني و همچنين تغييرات جامعه آگاهانه تر واكنش نشان مي دهند و از آن جا كه حيات و ادامه زندگي سازمان تا حدود زيادي به دانش و مهارت كاركنان بستگي دارد، افراد ماهرتر و آموزش ديده تر نقش مؤثرتري در كارآمدي و بهره وري سازماني خواهند داشت. آموزش با افزايش ميزان اطلاعات، دانش، مهارت ها و قابليت هاي كاركنان، آنان را براي ايفاي وظايف و قبول مسئوليت هاي جديدتر، آماده و مجهز مي كند.

افراد به طور مستمر توانايي هاي خود را افزايش­مي دهند و چگونه آموختن و به كار بستن را مي آموزند. آموزش و توسعه سرمایه های انسانی سبب می شود تا کارکنان بتوانند متناسب با تغییرات سازمانی و محیطی، بطور موثر، فعالیت­هایشان را ادامه داده و بر کارائی خود و سازمان بیفزایند.

مهمترین فعالیت های این واحد بشرح زیر می باشد:

– آموزش بدو خدمت: آموزش های لازم قبل از استخدام و شروع به کار. به دوره ای که در راستای ماموریت اصلی بنیاد و یا مراکز تابعه ارائه می شود. آموزش نرم افزار های کاربردی (سیستم فرزین/ سیستم کسری/ سیستم برهان)، آشنایی با شناسنامه شغل .

– آموزش ضمن خدمت: آموزش هایی که به منظور تقویت زمینه های تخصصی، ارتقاء معلومات و رشد بینش و توانایی کارکنان، حین انجام خدمت و براساس نیاز سازمانی انجام می گیرد. این آموزش ها ویژه کارکنان مشغول به کار در بنیاد و یا هریک از مراکز تابعه می باشد و برای افراد در کلیه سطوح قابل اجرا خواهد بود. برای این آموزش ها چهار مرحله نیازسنجی آموزشی، طراحی دوره های آموزشی، برگزاری دوره های آموزشی و ارزیابی اثربخشی دوره های آموزشی انجام می گردد. به دوره ای که ارتباط مستقیم با ماموریت اصلی بنیاد یا مراکز تابعه نداشته باشد، و همه افراد سازمان باید آن را در سطح و حیطه مشخص بگذرانند گفته می شود. این آموزش ها شامل آشنایی با بنیاد آلاء و مراکز تابعه، آشنایی با آئین نامه  انضباطی، آشنایی با قوانین اداری، آشنایی با نظام های حاکم بر بنیاد، آشنایی با مزایا و تسهیلات کارکنان، آشنایی با قوانین HSE، آشنایی با اخلاق حرفه‌ای، آموزش آیین نگارش(مکاتبات و دبیرخانه)،  آشنایی با سیستم های مخابراتی و….

– تهیه و به روز رسانی جزوات و متون آموزشی مورد نیاز

– شناسایی، جذب و بکارگیری مدرسین و مربیان آموزشی مورد نیاز

– ارزیابی اثر بخشی برنامه های آموزشی اجرا شده و ارائه گزارش عملکرد سالیانه

– ثبت سوابق آموزشی و صدور گواهینامه های پایان دوره آموزشی کارکنان

– تهیه و پیشنهاد برنامه ها، بودجه و امکانات مورد نیاز آموزش

– نظارت مستقیم طبق دستور العمل بر نحوه برگزاری دوره های آموزشی

– تهیه سوالات و برگزاری آزمون ها

– تهیه و پیشنهاد آیین نامه ها و دستورالعمل های آموزشی

– نظارت و انجام نیاز سنجی مجدد آموزشی پس از استخراج نتایج حاصل از ارزشیابی عملکرد کارکنان

– برگزاری دوره های آموزشی بدو خدمت و ضمن خدمت کارکنان

– انجام پژوهش های مورد نیاز بنیاد

– تهیه شناسنامه آموزشی

– بخشی از آموزش های حین خدمت کارکنان از طریق سیستم فرزین، بولتن های خبری، شبکه های اجتماعی، تابلو اعلانات و نشریات بصورت آموزش مجازی انجام خواهد شد.

– علاوه بر آموزش های ذکر شده برای کارکنان بنیاد و مراکز، واحد آموزش و توانمند سازی، آموزش هایی را نیز برای خانواده های کارکنان با نظر کمیته آموزش برگزار می نماید.

.

.

.

نظرات[ 0 ] | موضوع: --معرفی واحد آموزش, برنامه ریزی و توسعه, مدیریت اداری و سرمایه های انسانی | 1395/06/20 | |بر چسب: , |


نظر بدهید

نام *
پست الکترونیک *
وب سایت
کلیه حقوق متعلق است به بنیاد خیریه آلاء
دفتر مرکزی: ایران- اصفهان-خیابان آیت الله غفاری- کوچه ی آیت الله سعیدی -بنیاد خیریه راهبری آلاء
کد پستی :8197113766 تلفن تماس 35522006-۳۱-۹۸+ فکس: 35522010-۳۱-۹۸+
دفتر تهران: ایران- تهران- بزرگراه جلال آل احمد به سمت غرب - بعد از پل نصر(گیشا) پلاک 139
کد پستی: 1446667451تلفن تماس : 86015321-۲۱-۰۰۹۸ فکس: 88258900-۲۱-۰۰۹۸
پست الکترونیک : info@ala.org.ir